Miljövänliga veckan!

Nu är det vecka 40 och det betyder inom naturskyddsföreningen att det är miljövänliga veckan! Varje år fokuserar naturskyddsföreningen på ett miljöproblem där du som konsument kan göra stor skillnad genom att göra medvetna val.

Under 2016 fokuserar naturskyddsföreningen på hygienprodukter och informerar om alla konstiga kemikalier som vi använder direkt på vår hud, flera gånger om dagen. Som konsument kan du påverka genom efterfråga miljövänliga och miljömärkta produkter i våra butiker. Idag finns tyvärr ganska många som innehåller både hormonstörande och allergiframkallande kemikalier.

Läs mer om kampanjen här: Fräsch på riktigt!

Vill du ha tips på hur du kan göra egna hygienprodukter som deo, hudkräm eller bodyscrub? Kika här: Recept på egna hygienprodukter!

Vilka ämnen du ska se upp för och 8 tips på hur du får en fräschare hygien hittar du här: Minifolder med tips!

Halmstads naturskyddsförening kommer att utföra aktiviteter under ekodagen på biblioteket den 22 oktober. Där blir det både klädbytardag och ”gör din egen deo”-workshop. Hoppas vi ses där!