Våra nätverk

Naturskyddsföreningens nätverk

Är du intresserad av Naturskyddsföreningens arbete och frågorna som vi jobbar med? Men är inte styrelsearbete något för dig? Gå då med i något av Naturskyddsföreningens nätverk!

Här har du chansen att träffa engagerade från hela landet, delta på spännande seminarier och driva Sveriges största miljöorganisation framåt. Du bestämmer själv hur mycket du vill engagera dig. Prata med någon av våra kontaktpersoner eller läs vidare under länkarna nedan!

Skogsnätverket »
Skogsnätverket är en mötesplats för oss som brinner för skogens liv. Både nybörjare och gamla rävar är välkomna. Vi jobbar bland annat med att inventera skog och sprida kunskap.

Havsnätverket »
Världens hav tampas med allt från oljeläckor och sopberg till överfiske och algblomning. Gå med i havsnätverket och arbeta för friskare hav och kuster.

Mat- och jordbruksnätverket»
Mat och jordbruksnätverket har lång erfarenhet av hur man jobbar effektivt med konsumentmakt för att påverka politiker, producenter och butiker. Varje år, vecka 40, håller nätverket i miljövänliga veckan. Temat för årets miljövänliga vecka är hållbart fiske.

Kemikalienätverket »
Användningen av kemikalier måste minska – både för miljön och för vår hälsas skull. Kemikalienätverket arbetar för att sprida kunskap om exponeringen av kemikalier som människor och miljö utsätts för, över hela världen.

Klimatnätverket »
Engagera dig i en av vår tids viktigaste frågor! Klimatnätverket mobiliserar en folkrörelse för klimatet. Vi jobbar bland annat med att påskynda klimatarbetet i Sverige och engagera fler människor i klimatfrågan.