Program 2017

Klicka här för 2017 års vår-sommarprogram!

Programmet 2017 är så stort att vi i år valt att dela upp aktiviteterna i ett vår-sommarprogram och ett sommar-höstprogram. Samarrangemang med bland annat Klimataktion Halmstad, Halmstads Ornitologiska förening och Halmstads botaniska förening tillsammans med våra egna aktiviteter gör att det finns mycket att välja på. Alla aktiviteter är öppna och kostnadsfria.

Natursnokarna sina barnaktiviteter

Under 2017 fortsätter Natursnokarna sina barnaktiviteter. Barn i åldern 3-9 år träffas tillsammans med minst en förälder/annan släkting för att undersöka olika saker i naturen ungefär en lördag eller söndag i månaden. Är du mer intresserad av Natursnokarna så hittar du kontaktuppgifter till ledarna under fliken Barnaktiviteter.

Vegetarisk och vegansk matlag(ning)!

Är du intresserad av att dra ner på köttkonsumtionen och äta mer hälsosamt både för kroppen och planeten? Vill du dessutom lära känna nya människor? Naturskyddsföreningen bjuder in dig att delta i en middagsgrupp där vi vid 6-8 tillfällen tillsammans lagar vegetarisk/vegansk mat hemma hos varandra under våren och hösten. Kontaktperson är Ellinor Waldemarson på ellinor.waldemarson@gmail.com.

Familjedag på stadsbondgården

Som vanligt finns naturskyddsföreningen på stadsbondgården den 13 maj då Fylleåns vattenråd har en heldag för hela familjen. Lär dig hur man flugfiskar, gå på utterspaning och kom och håva småkryp i bäcken. Vattenrådet bjuder på korv med bröd.

Snorkelleden

I år är snorkelaktiviteten en månad senare än vanligt och kommer att vara i samband med Västerhavsveckan. Förhoppningsvis är det varmt och skönt i havet den 5 augusti. Det blir roliga aktiviteter för barnen och lär dig om djur och växter på stranden Halmstads dykarklubb guidar längs leden och berättar om sin verksamhet. Snorkelleden är öppen hela juli och augusti och snorkel och cyklop kan hyras i kiosken. Läs mer om snokelleden här!

Klicka här för Halmstad Naturskyddsförenings fullständiga program 2017