Program 2017

Klicka här för sommar och höstprogram 2017!

Programmet 2017 är så stort att vi i år valt att dela upp aktiviteterna i ett vår-sommarprogram och ett sommar-höstprogram. Samarrangemang med bland annat Klimataktion Halmstad, Halmstads Ornitologiska förening och Halmstads botaniska förening tillsammans med våra egna aktiviteter gör att det finns mycket att välja på. Alla aktiviteter är öppna och kostnadsfria.

Natursnokarna sina barnaktiviteter

Under 2017 fortsätter Natursnokarna sina barnaktiviteter. Barn i åldern 3-9 år träffas tillsammans med minst en förälder/annan släkting för att undersöka olika saker i naturen ungefär en lördag eller söndag i månaden. Är du mer intresserad av Natursnokarna så hittar du kontaktuppgifter till ledarna under fliken Barnaktiviteter.

Snorkelleden

I år är snorkelaktiviteten en månad senare än vanligt och kommer att vara i samband med Västerhavsveckan. Förhoppningsvis är det varmt och skönt i havet den 5 augusti. Det blir roliga aktiviteter för barnen och lär dig om djur och växter på stranden Halmstads dykarklubb guidar längs leden och berättar om sin verksamhet. Snorkelleden är öppen hela juli och augusti och snorkel och cyklop kan hyras i kiosken. Läs mer om snokelleden här!

Slåttern på Björkelund

Välkommen till  den årliga slåttern på Naturskyddsföreningens äng vid Björkelund lördagen den 2:e september kl. 10 på Björkelund. Det finns räfsor och slipade liar att låna, men tag gärna med egna redskap. Kanske vill du ha hjälp att slipa ditt lieblad? Här kan du få hjälp med slipning och liehantering av våra instruktörer. Ta med hela familjen och njut av musik och trevlig slåttersamvaro. Du kan också passa på att gå vandrings- leden längs Fylleån. Hallands Naturskyddsförening bjuder på enkel förtäring. Samarrangemang med Hallands Botaniska förening.

Studiebesök på Stena Recycling OBS. BEGRÄNSAT ANTAL PLATSER!

Torsdag 16 november kl 18-20 på Stena Recycling

Stena Recycling är ett världsledande företag i återvinningsbranschen. Vi får en föredragning av verksamheten samt en rundvandring där vi ser hur metaller och elektronik återvinns.

Anmälan till aktiviteten behövs, det finns 15 platser. Anmälan till Stefan Anderson på nr:035 – 22 13 39

Klicka här för Halmstad Naturskyddsförenings fullständiga program 2017