Botanisk guidning längs Prins Bertils stig och familjeaktiviteter vid snorkelleden

Onsdag 25 juni kl. 18.30 är ni välkomna på en botanisk guidning längs Prins Bertils stig. Vi strövar i ca 2,5 timmar och njuter av sommarkvällen, havet och blomsterprakten. Bruno Toftgård och Lars-Erik Magnusson från Hallands Botaniska förening guidar och berättar. Samling vid kiosken Tyludden/Tjuvahålan.

Kontaktpersoner är Stefan Anderson, 035-22 13 39 och Bruno Toftgård, 035- 36204

Lördag 5 juli kl. 10.00 anordnar vi familjeaktiviteter vid snorkelleden i Svärjarehålan. Halmstads dykarskola finns på plats för att lära ut hur man snorklar. Om vädret medger finns det även möjlighet till “prova på dyk” med tuber. Vad finns det för roliga djur längs Halmstads stränder? Guidade turer längs snorkelleden kommer hållas under dagen. För att vara med på aktiviteterna måste du kunna simma bra.

Kontakt till dykarskolan är 035-10 70 20. Kontaktperson Naturskyddsföreningen är Stefan Andersson, 035-22 13 39

ok_liten