Upptakt inför miljövänliga veckan

Varje år vecka 40 kör Naturskyddsföreningen kampanjen Miljövänliga veckan. Precis som förra året är årets temat – Byt till eko. Fokus kommer att vara på frukt som är fräsch på riktigt.

Igår var det upptaktsdag i Halmstad inför miljövänliga veckan. Liv Södahl från riks och koordinator för handla miljövänligt-nätverket höll ett föredrag om ekologisk produktion och presenterade årets material.

I Halmstad kommer vi bland annat göra en uppföljning av undersökningen av ekologiska varor i våra butiker. Resultatet kommer vi att presentera under miljövänliga veckan. Håll utkik!

Eko-kampanjaffischer

Är du intresserad av att engagera dig i Miljövänliga veckan? Ta kontakt med Helena Björklund.