Natursnoksledarutbildning på Björkelund 25-26 april

Kom till Björkelund i Simlångsdalen, Halmstad 25-26 april 2015. Då genomför Naturskyddsföreningen en kurs för dig som vill bli ledare för Natursnokarna – Naturskyddsföreningens barn- och familjeaktiviteter.

Du lär dig att leda övningar tillsammans med andra. Vi leker lekar och testar utrustning. Vi använder elden för att göra fika och pratar om hur vi bäst startar och driver en Natursnoksgrupp. Vi delar med oss av det vi kan och byter erfarenheter med varandra.

Lördagens teman är: träd, fåglar och samarbetsövningar.

Söndagens teman är: att använda alla sinnen och spårtecken.

Du kan välja om du vill vara med båda dagarna eller bara en. Kursen kostar 200 kr för en eller två dagar inklusive eftermiddagsfika och kursmaterial. Kursen är öppen för deltagare från hela landet. Reseersättning kan sökas i efterhand från riksföreningen. Utbildare är Natursnoksledare och Närnaturguide Eva Lindberg från rikskansliet

Länk till mer information och anmälan