Fågelskådning och botanisk vandring

Lördag 13 juni kl. 8.00 är ni välkomna att följa med på fågelskådning vid Björkelund.
Björkelund skänktes till Hallands Naturskyddsförening som en donation för mer än 50 år sedan. Under många år var det HOF:s medlemmar som skötte gården, men numera är det en särskild arbetsgrupp som står för arbetet. I över 50 år har Björkelund även haft många holkar vilket borgar för ett rikt fågelliv.
Kontaktperson är Anders Olovsson, 0730 63 42 60

Onsdag 24 juni kl. 18.30 är det dags för den populära botaniska guidningen längs Prins Bertils stig.
Vi strövar i ca 2,5 timmar och njuter av sommarkvällen, havet och blomsterprakten under ledning av Hallands Botaniska förening. Samling vid kiosken Tyludden/Tjuvahålan.
Kontaktpersoner är Stefan Anderson, 035 22 13 39