Ladda för en höst med Halmstads naturskyddsförening

Efter ett kort sommaruppehåll är det dags att dra igång våra höst aktiviteter.

Lördag 29 augusti kl. 10.00-13.00 är ni välkomna på invigning av mångfaldens trädgård vid Björkelund. Här kan du som besökare komma riktigt nära insekterna för att studera, fotografera eller bara njuta av dem. Trollsländeexperten Göran Sahlén är på plats och guidar oss genom denna fantastiskt vackra insektsgrupp. Ta med hela familjen, gummistövlar och fikakorg. Kontaktperson är Malin Forsberg, 0768 04 04 05

Trollsländor 2014

——————————————————————————————
Lördag 5 september kl. 10.00 är det dags för den årliga slåttern på vår äng vid Björkelund. Kan du inte slå med lie har du ett gyllene tillfälle att lära dig – eller att delta i annat arbete. Ta med hela familjen och passa på att gå vandringsleden längs Fylleån. Vi bjuder på enkel förtäring. Samling på gårdsplanen 10.00. Kontaktperson är Ebba Werner, 035 17 56 82

Slåtter

——————————————————————————————
Söndag 13 september kl. 14.00 guidar svampkonsulent Alice Berglund oss bland såväl ovanliga och vanliga som ätliga och giftiga svampar vid Björkelund. Samling vid Statoil vid Halmstad Arena för samåkning kl. 13.30 eller på gårdsplanen på Björkelund kl. 14.00. Kontaktperson är Stefan Anderson, 035 22 13 39

Svampplockning

——————————————————————————————–
Tisdag 24 november kl. 18.00 hålls ett föredrag om Halmstads Energi och Miljöbolags sophantering. Hur kommer det nya optibagsystemet fungera? Vilka krav ställs på hushållen och kommer detta bli bättre för miljön? HEM informerar oss på Studiefrämjandet under Europeiska minska avfallet-veckan. Kontaktperson är Ellinor Waldemarsson, 0730 50 13 94

——————————————————————————————–
Varje år, vecka 40, är det miljövänliga veckan. Då uppmärksammar Naturskyddsföreningen att konsumentmakt
kan göra skillnad. Även om du inte sitter i styrelsen är du varmt välkommen att engagera dig i denna viktiga fråga.
Kontaktperson är Helena Björklund, 035 12 65 34

Varmt välkomna!