Följ med på årets aktiviteter

Snart drar årets aktiviteter igång och först ut är ett föredrag om globaliseringens pris på Stadsbiblioteket onsdagen den 9 mars kl. 18.30. Eddie Olsson, från Jordens vänner, föreläser om globaliseringens pris. Säljer vi ut klimat och människa för den globala handelns skull? Föreläsningen är ett samarrangemang med Klimataktion Halmstad där Bruno Toftgård, 0706 15 10 12, är kontaktperson.

På Hallands naturskyddsförenings fastighet Björkelund arrangeras många aktiviteter under året, både för stora och små. På årsmötet tisdagen den 22 mars får vi bland annat lyssna på när Björkelundsgruppen berättar om sin nyanlagda mångfaldsträdgård. Årsmötet hålls på Strandgatan 20 och startar med Estrad-poesi kl. 18. Alla är välkomna och föreningen bjuder på fika!

Är du och din familj intresserad av Natursnokarverksamhet? Lördagen den 2 april kl. 10 är det natursnokarträff på Björkelund. Läs mer om vad som händer på Björkelund under året?

snok

Varmt välkomna till ett nytt spännande år med Halmstads naturskyddsförening!