Skogsgård och Klädbytardagen!

Vilka helger vi har haft!

Den 9:e åkte vi på studiebesök på den KRAV-certifierade gården Skogsgård.
Anders och Anna visade oss runt och berättade om deras liv på en ekologisk gård. Vi fick höra om kretsloppstänket, deras prisvinnande djur och hur ekologisk produktion går till. Vi var cirka 30 personer medlemmar från runt om i Halland och besöket uppskattades mycket!

Vi rekommenderar verkligen ett besök på denna eko-idyll utanför Getinge!

Skärmavbild 2016-04-17 kl. 14.10.34.png  Skärmavbild 2016-04-17 kl. 14.11.00.png

Den 16:e var det också dags för den årliga Klädbytardagen.
Återigen blev dagen en succé!

Under dagen bytte 298 personer kläder med varandra, vilket resulterade i att cirka 1530 plagg bytte ägare! Vilket genomslag!

Tack för att ni är med och bidrar till en mer hållbar konsumtion och bevisar att mode är tidlöst!

Dagen bjöd på många skratt och uppskattande besökare. Att få möta er och se så många engagerade är verkligen det bästa av arbetet i Naturskyddsföreningen!

Ej bytta kläder hämtades av Röda Korset för att sedan gå till välgörenhet.

Hoppas verkligen vi ses igen nästa år!

Skärmavbild 2016-04-17 kl. 14.11.24.png