Strandstädardagen 22 april!

Kom och hjälp oss städa västra stranden på lördagen den 22:a april. Vi samlas vid grillplatsen på civila flygfältet kl. 11 för information och ger os sedan ut längs stranden och räddar den från skräp.

När vi samlas igen bjuder vi på grillad korv, banan, saft och kaffe och alla barn som är med får diplom. Vi ser fram emot en härlig dag där du kan göra en insats för vår närmiljö och tillsammans med härliga människor!

Strandstädardagen samarrangeras med West Coast Catching, Friluftsfrämjandet och Studiefrämjandet. Naturskyddsföreningens barngrupp, natursnokarna är också på plats. Är du nyfiken på någon av dessa föreningar kommer vi finnas på plats och kan svara på frågor. West Coast Catching kommer efter städningen är avklarad att visa hur man enkelt kommer igång med geocathing!

Stort tack till våra samarbetspartners ICA MAXI Högskolan som sponsrar med fika, Erikshjälpen som sponsrar med muggar och HEM som kommer och hämtar allt skräp vi samlar ihop och Håll Sverige rent som tillhandahåller material.