Välkommen på föreläsning om laxens spännande liv!

Halmstads Naturskyddsförening och Havsnätverket Laholmsbukten vill välkomna till nedanstående föreläsning:

”Laxens spännande liv när den lämnar havet och stiger upp i våra åar”
Onsdag 26 februari kl. 18.30-21.00 på Campus (miniaulan) i Laholm Skottegränd 3.

Per Ingvarsson vattenekolog och fiskevårdare tar med hjälp av bilder från sina inventeringar i bland annat Stensån, oss med upp i vattendragen för att möta de hinder och besvärligheter som laxen där stöter på. Vad kan man göra för att förbättra situationen för laxen? Det som är bra för laxen är bra för allt annat liv i vattnet.

Kontaktperson: Margareta Lindgren tel. 0430 – 630 44, 073 – 087 48 90.
Arrangör: Havsnätverket Laholmsbukten (Naturskyddsföreningarna i Bjäre, Södra Halland och Halmstad i samverkan).