Kurs i artinventering på Björkelund den 12:e Juni

Schema under dagen:

10–11 föreläsning och utbildning vid Björkelunds fastighet

11–12 testa metod och verktyg vid banvallen

12–13 lunch och tid för diskussion, artbestämning av kluriga växter från förmiddagen osv

13–15 vi inventerar vägsträckor tillsammans i närområdet

I morgonens föreläsning ingår följande:

vilka vägar ska man leta efter, hur man utför en förenklad inventering av vägkantshabitat, hantering av invasiva arter, inrapportering av arter för nybörjare och introduktion av ytterligare verktyg inom projektet Världens längsta blomsteräng.

Under eftermiddagen blir det inventering i fält och övning av metoder och verktyg, helst på flera olika lokaler och vägtyper (enskilda, kommunala, banvallen)

Kontakt: Cassandra Hallman 070 727 18 21 eller cassandra.hallman@naturskyddsforeningen.seProjektkoordinator Världens längsta blomsteräng