Barnvandring om invasiva arter Söndag 19 juni

Barnvandring om invasiva arter

Söndag 19 juni kl. 14.00 – 16.00, Vapnö Grustag

För att inspirera barnen och visa dem glädjen och värdet med vår fantastiska natur går vi på en liten upptäcktsfärd i Vapnö grustag och ser vad vi hittar. Maria Ivarsdotter från Hallands Botaniska Förening visar oss växter och pratar om arter som kallas invasiva. Vilka är de? Vi gör en gemensam insats och plockar bort invasiva växter för att gynna den biologiska mångfalden.

Länsstyrelsen i Hallands län deltar och berättar om sitt arbete med invasiva främmande arter. Vi bjuder på grillad korv. Även vuxna är hjärtligt välkomna!

Samling vid parkeringen till Vapnö Grustag. Infart från Flottiljvägen, Halmstad vid skylt ”Friluftsområde”

Koordinater: WGS84 decimal (lat, lon) 56,691393, 12,83246; RT90 (nord, öst) 6288869, 1317877

Samarr. med Halmstads Kommun, Länsstyrelsen Halland och Hallands Botaniska Förening

Kontakt: Maria Ivarsdotter, 070 – 475 59 58