Försommarcykling på Banvallsleden – Tisdagen 28 maj kl. 17.00, Snöstorps Kyrka

Tisdagen 28 maj kl. 17.00, Snöstorps Kyrka

Följ med på en cykeltur på Banvallsleden till Naturskyddsföreningens fastighet Björkelund. Ebba Werner och Nils-Olof Petersson möter upp på gårdsplanen. Vi får en guidad vandring genom trädgården, ängen och heden där vi kan uppleva mångfalden och få veta mer om arbetet för den, både på fastigheten och längs Banvallsleden. Säkert får vi se hårginsten, vår landskapsblomma, breda ut sina gula mattor på heden.

Cykelturen är totalt 13 km lång (enkel väg) och vandringen ca 45 min. Därefter njuter vi av vår medhavda fika på gårdsplanen.

Samarrangemang med Cykelfrämjandet, Halmstads Kommun och Hallands Botaniska Förening.

Kontakt: Claes-Roland Tagesson, 073 – 438 31 73,
c.r.tagesson@telia.com